ODLIČAN!!! Savage Gear XLNT3-Miloš Elek

XLNT3 serija štapova je dugo očekivana, treća generacija, sada već legendarnog Bushwhacker štapa. Proizvod sa takvim renomeom i reputacijom nije lako učiniti boljim i lepšim, no nakon ozbiljno dugog test perioda, sa velikim brojem izlazaka, mogu sa zadovoljstvom reći da su momci iz Savage Geara u tome u potpunosti uspeli.

O spoljašnjosti neću trošiti puno reči, barem što se estetike tiče, tu svako ima svoj kriterijum. Blank od Toray karbona je tamno siv i gladak, a karike su vezane crnim koncem. Donji segment donjeg dela štapa je urađen u kombinaciji crne, tamno zelene i zlatne boje, veoma elegantno, nenametljivo a opet markantno i prepoznatljivo. Pogledajte ga na slikama ili uživo, pa procenite sami. Zlatni “XLNT” natpis izgleda kao da diskretno svetli, odakle god gledali štap.
  Rukohvat je urađen u podeljenom (split) maniru od crne TPA pene odličnog kvaliteta, za koju proizvođač tvrdi da nema memoriju – da na njoj ni posle dužeg držanja ne ostaju ulegnuća od prstiju, što iz prakse mogu da potvrdim.. Držač mašinice je Savage Gear-ov Alien Lock Down Real Seat. Navojni deo, koji zateže mašinicu u držač je integrisan u gornji rukohvat štapa, navrće se odozgo na dole, dovoljno dobro drži mašinicu i kod najzahtevnijih vidova varaličarenja. Kod štapova veće težine bacanja ovaj sistem zavrtanja je pojačan duplim navojem – još jednim navojnim prstenom ispod gornjeg rukohvata. Tu nikakovog neželjenog mrdanja mašinice nema. Sam gornji rukohvat je nešto duži, te posledično udobniji za držanje nego kod serije 1 i 2. Baš gornji rukohat je meni i bio jedna od najvećih zamerki na ovim modelima, a verujem da je to smetalo i većini kolega koje, kao ja, drže štap za gornji rukohvat. End kapa je urađena od mešavine gume sa usitnjenom plutom, amortizuje udare pri spuštanju štapa na tvrdu podlogu, lepo izgleda i estetski razbija crnilo donjeg dela štapa. Prsten od istog takvog materijala je ubačen i na sam vrh gornjeg rukohvata, efektno štiti TPE penu od oštećenje i ljuštenja na tom najosetljivijem delu.
  Karike su Savage Gear SIN Coil Control za razliku od XLNT2 serije gde su konstruktori svuda insistirali na maksimalno malim, lakim karikama i istim takvim ramovima kod XLNT3 serije same karike prate snagu i namenu štapa, pa na dva najjača modela imamo primerene dvostopalne karike, koji su u skladu i ravnoteži s samim blankom. (Najveća zamerka kod najjačeg modela iz XLNT2 serije su kod većine ribolovaca bile upravo previše mežne i male karike prim. aut.)
  Ono što nas sve najviše zanima su karakteristike samog blanka i praktična primena štapa. Svi blankovi iz ove seije su laki i brzi. Dovoljno oštri za odličnu detekciju dešavanja sa varalicom, kontakata sa dnom, preprekama i naravno udaraca ribe. Zahvaljujući toj oštrini kontra i probadanje ribljih čeljusti su odlični. Ipak, stapovi nisu prebrzi, pa je izbačaj varalice sasvim dobar, a držanje i umaranje ribe je takođe na zavidnom nivou. Zbog lakoće i vitkosti samog blanka, štapovi iz ove serije mogu na prvu odati utisak nešto manje snage od realne, pa nedajte da vas prvi utisak zavara, ovo nikako nisu naivne igračke, već prikriveni snagatori, koji će do punog izražaja doći kad se nađu pod opterećenjem.
  Za test sam izabrao dva štapa iz ove palete spin modela. Kraći 213 cm 10-40 gramac sam
namenio pre svega takmičrskom pecanju pecanju basa u bas ligi Srbije, uz veoma širok spektar primene u slobodnom ribolovu. Upario sam ga sa Okuminim Heliosom u velicinama 30 i 40 I sa 30-icom mi se mnogo više dopao. Sa Okuminim Epixorom 30 je takođe lepo “sarađivao”.
U basolovu se pokazao odlično, kao ozbiljan i beskompromisan univerzalac.
  Njime sam lovio većim neotežanim gumama, jigovima, texasom, te plitkoronećim i srednjeronećim twitch voblerima, kao i klasičnim dubokorincima. Štap je taman dovoljn nežan za najlekše od ovih varalica- neotežane gume, a dovoljno jak za najteže – riping 5-8 santimetarskih dubokoronaca i nešto dužih srednjeronaca. Dovoljno je fleksibilan za skiping, a opet jak za čupanje ribe iz granja i trave.
Detekcija i kontra su na visokom nivou, a spadanja nisu bila česta, uprkos oštrini štapa.
  U slobodnom ribolovu sam ovim štapom lovio (i ulovio) “sve živo”.
Puno štuka sinnerbaitima umerene veličine, voblerima, gumama i plastičnim glavinjarama.
  Osim, na žalost, redovnih primeraka za Srbiju, a to su ribe od pola do kilogram ipo, imao sam sreće da štap izvedem na megdan i sa tucetom Mađarica (jezero Hidegvolgy Horgazto) od dva do blizu pet kilograma težine. Pobedio je svaki put.
  Bucove sam lovio najviše twitch voblerima i dubokorincima, uz neizbežne glavinjare.
  Štap je možda za mrvu oštriji nego što bih to voleo kada je bucov u pitanju, ali to je nijansa, koja mi u praksi nije pravila nikakve probleme.
  U lovu smuđa, se pokazao odličnim za lakše glave (5-20 grama) i stajaću ili pliću tekuću vodu. Na Dunavu sam uživao loveći njim plitkoroncima (najviše SG Salt Prey 110). Imao sam sreće da letos baš ovim štapom ulovim svog do sada najvećeg smuđa kada je vobler u pitanju. Riba pre puštanja nije merena, ali smo kolega sa kojim sam pecao i ja sigurni da je bila znatno teža od 5 kilograma. Zamaranje ovog kapitalca u brzoj vodi je bilo pravo uživanje, a da mi ni jednog trenutka nije zafalilo snage.
  Štap sam upisao na moru, ulovivši par brancina na gume na lakim jig glavama i jednog na Savage Gear Minnow vobler. Takođe upisao sam ga malim metlanim LRF Psycho Sprat jigom od 10 grama, kojim sam uhvatio više malih lica, jednog šaruna i jednog minijaturnog zubaca.
  Probao sam ga u lovu krupnog bandara drop shot tehnikom, te laganim silikonskim glavinjarama i zadovoljio je osnovne potrebe ovih tehnika iako je za njih za nijansu prejak.
  Duži i jači štap iz ove palete kojim sam pecao (pecam i dalje) je 253 santimetarski 100 gramac. Namenio sam ga pre svega lovu smuđa na Dunavu, silikoncima na džig glavama od 15 do 50 grama.
  Odlično balansiran, osetljiv i skladan štap me je prilično oduševio, a u isto vreme i zavarao, jer mi se isprva učinio dosta slabijim nego što zapravo jeste. Sa Okuminim Heliosom 40 čini perfektan, a ne preskup komplet. U praksi glave do 40 grama sa silikoncem odrađuje bez greške, dok nešto teže takođe dobro podnosi, iako mi to na prvi pogled nije delovalo tako. Rezerva snage je respektabilna, probadanje smuđa vrhunsko, a zahvaljujući akciji štapa koja nije ultrabrza, zaabačaj, i “čuvanje” ribe na udici su odlični. Podjednako lepo sam pecao njima se obale glavama od 15 do 25, ako i iz čamca onima od 30 do 50 grama. Nekoliko kolega koji ga takođe koriste u ribolovu smuđa su oduševljeni i “izgurao” im je iz prve postave I znatno skuplje štapove.
  Osim ribolova smuđa, “overio” sam ga i štukom uz upotrebu većeg silikonca na lakšoj glavi i štukom i bandarom (!?) pecajući 37 gramskim Savage Gear Jerksterom. Jedva čekam priliku da ga izvedem na megdan krupnijoj štuki ili prosečnom somu, na osnovu onog što sam video, mislim da će se i tu odlično pokazati. Svakako da primena ovog štapa može biti vrlo raznovrsna u srednjem i srednje teškom slatkovodnom ribolovu, pratite našu stranicu i proverite šta ćemo sve njime uloviti.

Izaberite za sebe jedan od štapova iz velike XLNT3 palete, nećete pogrešiti, zaista su odlični!